Warta Smart Pakiet - odpowiedź na stłuczone ekrany
Wykupiona polisa zapewnia ochronę urządzeń elektronicznych od przypadkowych uszkodzeń, zbitego wyświetlacza, kradzieży z włamaniem, kradzieży kieszonkowej czy rabunku.
Świetny zakres to nie wszystko! Smart Pakiet jako ubezpieczenie obowiązuje na obszarze całego świata, i możesz je wykupić dla nowych urządzeń jak i używanych.
Pamiętaj, że sprzęt nie może być starszy niż 4 lata od premiery w Polsce. Elastyczna forma płatności od jednej do nawet 4 rat sprawia, że użytkowanie naszych smart urządzeń staje się bezpieczniejsze niż kiedykolwiek.
Zawarcie takiej polisy jest banalnie proste i zajmuje tylko kilka minut, zapoznajmy się z pozostałym zakresem i wymogami tego ubezpieczenia w dalszej części wpisu.

Kto może kupić ubezpieczenie smartfona?
Ubezpieczenie telefonu kierowane jest do osób fizycznych zamieszkujących Polskę na stałe. Ochroną objęte są urządzenia na całym świecie, jednak warto pamiętać, że naprawa musi odbyć się wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. By zgłosić ewentualną szkodę musisz dysponować paragonem lub fakturą potwierdzającą zakup nowego sprzętuurządzenia.
Zgodnie z definicją OWU
Ubezpieczony: osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, będąca właścicielem sprzętu, na rachunek której zawarto umowę ubezpieczenia, mająca miejsce stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Czy mogę ubezpieczać telefon dziecka?
Tak! Pod warunkiem, że rodzic jest właścicielem urządzenia. Wtedy zgodnie z definicją z OWU:
Użytkownik to: Ubezpieczony lub inna osoba fizyczna upoważniona przez Ubezpieczonego do użytkowania sprzętu, będąca osoba bliską.
Czy mogę ubezpieczyć sprzęt firmowy?
Tak, ale tylko pod warunkiem, że ubezpieczany telefon należy do Ciebie jako właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej, lub jesteś wspólnikiem spółki cywilnej. Nie ma możliwości ubezpieczyć smartfona lub innego sprzętu należącego do Spółki z O.O. czy innej formy działalności.
Nie można również ochroną objąć sprzętu powierzonego z naszej pracy, z racji tego, że nie jesteśmy właścicielami sprzętu.
Czy możemy ubezpieczyć sprzęt taki jak tablet i smartwatch?
Tak, ubezpieczenie to skierowane jest również do właścicieli tabletów i smartwatchy. Definicja ubezpieczenia określa czym jest sprzęt w rozumieniu OWU:
pozbawiony uszkodzeń, fabrycznie nowy lub używany smartfon, tablet lub smartwatch podany we wniosku o ubezpieczenie, który został wprowadzony do sprzedaży w Polsce nie wcześniej niż 4 lata przed zawarciem umowy ubezpieczenia, na podstawie niniejszych OWU.

Jakie warianty ubezpieczenia Smart Pakiet mamy do wyboru?
Ubezpieczenie smart pakiet to 3 wygodne warianty do wyboru, w zależności od wybranego, otrzymamy:
1. Ochrona wyświetlacza
- Ubezpieczenie samego wyświetlacza od jego przypadkowego uszkodzenia
- Suma ubezpieczenia to max. 1000 zł
- Działa na terenie całego świata
- Udział własny 99 zł
- Limit szkód w okresie ubezpieczenia: 1
- Okres ubezpieczenia: 12 miesięcy
2. Komfort
- Działa na terenie całego świata
- Przypadkowe uszkodzenie wyświetlacza
- Przypadkowe uszkodzenie sprzętu
- Montaż folii ochronnej po naprawie wyświetlacza
- Transport sprzętu do i z serwisu – koszty dostarczenia uszkodzonego urządzenia pokryje Warta.
- Udział własny 0 zł
- Limit szkód w okresie ubezpieczenia: Bez limitu
- Okres ubezpieczenia: 12 miesięcy
3. Premium
- Działa na terenie całego świata
- Zakupu nowego sprzętu w przypadku szkody całkowitej
- Przypadkowe uszkodzenie wyświetlacza
- Przypadkowe uszkodzenie sprzętu
- Kradzież z włamaniem
- Kradzież kieszonkowa
- Rabunek
- Montaż folii ochronnej po naprawie wyświetlacza
- Transport sprzętu do i z serwisu – Warta odbiera uszkodzony telefon i zwraca na swój koszt.
- Telefon zastępczy na czas naprawy
- Naprawa w ciągu 5 dni roboczych od dnia dostarczenia sprzętu do serwisu
- Udział własny 0 zł
- Limit szkód w okresie ubezpieczenia: Bez limitu
- Okres ubezpieczenia: 12 miesięcy
Przykłady szkód za które odpowie Warta
Zapoznajmy się z przykładami szkód, które w codziennym życiu mogą nas spotkać i są najczęstszymi powodami zgłoszeń do firmy ubezpieczeniowej. O jakich szkodach jeszcze Państwo najczęściej myślą przy okazji smartfona czy smartwatcha?

Co oznacza kradzież i rabunek?
rabunek – działanie powstałe w wyniku rozboju, tj. bezprawnego zaboru przedmiotu ubezpieczenia w ten sposób, że sprawca użył przemocy fizycznej lub groźby jej natychmiastowego użycia wobec Użytkownika, bądź doprowadził Użytkownika do stanu nieprzytomności, bądź bezbronności.
kradzież kieszonkowa – kradzież sprzętu przenoszonego przez Ubezpieczonego, lub Użytkownika w jego ubraniu, lub bagażu podręcznym dokonana w miejscu publicznym przy wykorzystaniu nieuwagi Ubezpieczonego lub użytkownika sprzętu
kradzież z włamaniem – działanie polegające na bezprawnym zaborze przedmiotu ubezpieczenia w celu jego przywłaszczenia z miejsca zamieszkania lub z pojazdu mechanicznego Ubezpieczonego lub Użytkownika, z zastrzeżeniem § 5 ust. 5, po:
a) usunięciu istniejących zabezpieczeń przy użyciu siły fizycznej, narzędzi, pozostawiającym ślady włamania;
b) otworzeniu zabezpieczeń oryginalnym kluczem, który sprawca zdobył przez kradzież z włamaniem do innego zabezpieczonego pomieszczenia lub w wyniku rabunku, o ile otwarcie to nastąpiło niezwłocznie po zdobyciu kluczy w sposób opisany powyżej.
Zalanie, przepięcie, upadek i stłuczony wyświetlacz
Zalanie – ubezpieczenie odpowie w wariancie komfort i premium za zalany wyświetlacz w wyniku Twojego lub osoby 3ciej nieumyślnego działania.
Upadek – zniszczenie wskutek nieumyślnie spowodowanego upuszczenia urządzenia, które doprowadzi do uszkodzenia wyświetlacza (wariant 1) lub większej części telefon (wariant 2 i 3). Dodatkowo w wariancie premium jeśli wystąpiła taka szkoda możesz liczyć na telefon zastępczy.
Przepięcie – jeśli wystąpiła szkoda w której podczas ładowania telefonu dojdzie do nagłej zmiany napięcia niszczącej baterię lub układy scalone wewnątrz telefonu uniemożliwiając jego dalsze bezpieczne eksploatowanie. W wariancie Premium Warta zabiera telefon i zwraca po naprawie w ramach usługo door-to-door.

Ile kosztuje ubezpieczenie telefonu?
Taryfy Składek, obowiązującej w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia w zależności od:
1) rodzaju sprzętu,
2) marki sprzętu,
3) modelu sprzętu,
4) wartości sprzętu,
5) wieku Użytkownika sprzętu,
6) terminu, jaki upłynął od dnia wprowadzenia danego modelu na polski rynek,
7) wariantu ubezpieczenia,
8) okresu posiadania,
9) oświadczenia o zakupie używanego urządzenia,
10) charakteru umowy (nowa/wznowiona),
11) przebiegu ubezpieczenia,
12) schematu płatności składki ubezpieczeniowej.
Apple Iphone 14 Pro Max 256 GB
Wyliczona wartość urządzenia: 6799 zł
Ochrona wyświetlacza: 315 zł
Komfort 588 zł
Premium 670 zł
Samsung S23 5G 8/256GB
Wyliczona wartość urządzenia: 4199 zł
Ochrona wyświetlacza: 293 zł
Komfort 546 zł
Premium 623 zł
Xiaomi 12T 12/256GB
Wyliczona wartość urządzenia: 3089 zł
Ochrona wyświetlacza: 232 zł
Komfort 433 zł
Premium 494 zł
Samsung Galaxy Z Fold5 12/512GB
Wyliczona wartość urządzenia: 6299 zł
Ochrona wyświetlacza: 373 zł
Komfort 696 zł
Premium 794 zł
Czego nie obejmuje ubezpieczenie telefonu?
Dowiedzmy się, kiedy naprawa uszkodzonego sprzętu nie zostanie zrealizowana na przykładzie wybranych zapisów z OWU. Są to wybrane wyłączenia lub restrykcje jakich musimy przestrzegać by do naprawy doszło:
- Kiedy sprzęt był wykorzystywany do wszelkiego rodzaju testów i badań
- Użycia w ramach przestępstwa lub aktów terroru
- w czasie transportu lotniczego, wodnego lub lądowego, jeśli ubezpieczony sprzęt nieznajdował się pod bezpośrednim nadzorem Ubezpieczonego
- wskutek jakiejkolwiek próby samodzielnego zmodyfikowania lub przerobienia ubezpieczonego sprzętu, lub powstałe wskutek jakiejkolwiek zmiany właściwości sprzętu w stosunku do pierwotnych parametrów
- w związku z uprawianiem wszelkiego rodzaju sportów, jeżeli sprzęt nie był odpowiednio zabezpieczony lub zamocowany z zastosowaniem dostępnych na rynku akcesoriów, dających wygodę i bezpieczeństwo użytkowania podczas uprawiania danego rodzaju sportu;
- w wyniku zdarzeń ubezpieczeniowych zaistniałych w związku z pozostawieniem sprzętu bez nadzoru w miejscu publicznym;
- podczas użytkowania sprzętu przez osoby inne niż Użytkownik
- naprawą bądź próbą naprawy przez osoby nieuprawnione
- wyrządzone przez Ubezpieczonego lub Użytkownika lub osoby z którym Ubezpieczony pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym w związku ze stanem nietrzeźwości, lub stanem po spożyciu alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających
- polegające na awarii
Czy odpowiednie ubezpieczenie zabezpieczy telefon od wszystkich zdarzeń?
Nie ma polisy, która chroniła by ubezpieczoną rzecz od wszystkich możliwych zdarzeń. Patrząc na szeroki oferowany zakres ubezpieczenia, dodatki w postaci assistance, o których możemy przeczytać powyżej w kwestii ubezpieczenia swojego telefonu, tabletu czy smartwatcha, możemy zweryfikować czy koszt polisy jest odpowiedni dla nas samych za oferowany zakres.
Ubezpieczenie sprzętu nowego, np. smartfonu i poniesienie ewentualnych kosztów naprawy, dostarczenia uszkodzonego urządzenia do serwisu może wynieść koszt odkupu całego sprzętu od nowa, czy proponowana polisa jest tego warta?
Jeśli często zdarza Ci się, że upada Ci telefon, jest uszkodzony w wyniku zalania, możesz wykupić ubezpieczenie nowego telefonu i dać sobie komfort na całe 12 miesięcy.
Jak prawidłowo zgłosić szkodę?
infolinia 502 308 308 (opłata według taryfy operatora) lub w zakładce „Pomoc i obsługa” na warta.pl
Szkodę należy zgłosić maksymalnie w ciągu 7 dni od daty zdarzenia.
Przed zgłoszeniem szkody klient powinien przygotować m.in. poniższe dokumenty oraz informacje:
- dane z polisy – jej numer, imię i nazwisko ubezpieczonego;
- numer seryjny lub IMEI oraz markę/model ubezpieczonego sprzętu;
- opis zdarzenia;
- numer telefonu do kontaktu z Wartą oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia okoliczności oraz rozmiaru szkody
- Dokumentami wymaganymi przy zgłoszeniu szkody są m.in. dowód zakupu sprzętu, zgłoszenie na policję (w przypadku kradzieży).
- Przed przekazaniem urządzenia do naprawy dane przechowywane na nim utrwal na innym nośniku o ile jest to możliwe.
WAŻNE:
W przypadku kradzieży zdarzenie należy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin, zgłosić na policję.
♦ Agent Ubezpieczeniowy Piotr Sperka Radzi ♦
W przypadku kradzieży zdarzenie należy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin, zgłosić na policję.
Umów rozmowę z Agentem - Ubezpiecz się zdalnie
Zdecydowanie, to najlepsze i najbardziej wszechstronna forma ubezpieczenia nowego i używanego urządzenia jeśli od daty produkcji nie minęło 4 lata.
Szeroki zakres, dobry assistance, usługa naprawy i odebrania urządzenia z domu i odesłanie go również po naprawie na nasz adres stanowią znakomite zabezpieczenie na wypadek szkód takich jak zalania, upadki, zbite szybki.
Odszkodowanie do pełnej kwoty wydanej na urządzenie zapewnia rekompensatę zakupu coraz droższych smartfonów, smartwatchy czy tabletów.
Naprawa uszkodzonego urządzenia i przywrócenie go do pełnej sprawności kiedy mamy na nim cenne dane również jest jedną z opcji które pozwolą odzyskać cenne zdjęcia z wakacji, dokumenty czy ważne zainstalowane aplikacje.
Napisz piotr@ubezpieczammieszkanie.pl
Wypełnij formularz na stronie: https://www.ubezpieczammieszkanie.pl/ubezpieczenie-telefonu/
Zadzwoń: 572-579-502

Warta Smart Pakiet - informacje ogólne
Warta Smart Pakiet to umowa ubezpieczenia zawierana z TUiR „WARTA” S.A. na podstawie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. Niniejszy materiał ma charakter
informacyjny oraz reklamowy i nie może być traktowany jako oferta handlowa w rozumieniu art. 66. kodeksu cywilnego.
Ubezpieczenie TUiR „WARTA” S.A. nie jest gwarancją udzielaną przez producenta, importera lub autoryzowanego dystrybutora w stosunku do zakupionego
sprzętu, nie stanowi gwarancji jakości produktu w rozumieniu art. 577–581 kodeksu cywilnego ani też rękojmi za wady fizyczne lub prawne w rozumieniu
art. 556–576 kodeksu cywilnego. Szczegółowe informacje dotyczące m.in. zakresu ubezpieczenia i wyłączeń odpowiedzialności Ubezpieczyciela zawarte są
w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia Warta Smart Pakiet dostępnych na www.warta.pl oraz w placówkach TUiR „WARTA” S.A.
Najczęściej zadawane pytania o ubezpieczenie smartfona, tabletu i smartwatcha
Czy ubezpieczenie naprawi stłuczony wyświetlacz?
Tak, pod warunkiem spełnienia określonych wymagań w warunkach ogólnych i zawarciu ubezpieczenia w wariancie który pozwala na taką ochronę.
Czy w zakresie ubezpieczenia telefonu jest zalanie urządzenia?
Tak, w wariancie komfort i premium możesz liczyć na naprawę telefonu po zalaniu. Dodatkowo w wariancie premium dostajesz odebranie urządzenia z domu i odwiezienie go do właściwego serwisu. Po naprawie urządzenie może do Ciebie wrócić, lub zostaną Ci zwrócone pieniądze za urządzenie jeśli nie da się go przywrócić do stanu z przed szkody.
Czy kradzież telefonu jest w zakresie ubezpieczenia Warta smart pakiet?
Tak, kradzież i rabunek są w zakresie wariantu Premium. Możesz liczyć na pełne odszkodowanie do sumy ubezpieczenia w razie takiego zdarzenia.